5 tipů co dělat po networkingové akci! Mám kontakty, ale nevím co s nimi

Tenhle pocit určitě znáte! Vrátili jste se z networkingové akce a stejně jako filatelista řadí s láskou nově získané známky do alba, vy si prohlížíte své úlovky – vizitky a letáky. Tolik nových kontaktů! Vzpomínky na rozhovory se zajímavými lidmi a přísliby spolupráce jsou jak vlny energie přinášející hřejivý pocit a naději na budoucí obchody.

Letáky a vizitky po akciRealita je však taková, že pokud se o kontakty nezačnete rychle starat, stanou se z nich jen zaprášené papíry, které zanedlouho skončí na dně šuplíku. Potvrzuje to jak naše pětiletá zkušenost s pořádáním networkingových akcí, tak i průzkum mezi několika stovkami našich účastníků. 82 % z nich přiznává, že finální fáze networkingu, tedy následná práce se získanými kontakty, je pro ně největším kamenem úrazu a příčinou, proč jim networking nefunguje tak, jak by potřebovali. Důvody jsou různé, výsledek stejný. Z networkingu se v lepším případě stane jen příjemná společenská akce bez jakéhokoliv dopadu na růst byznysu.

Ti, kdo využívají networking jako plnohodnotný marketingový nástroj pro získávání nových kontaktů, začínají plánovat své aktivity již dlouho před akcí. Vědí totiž, že pokud si v diáři nenechají volný prostor pro telefonování, následné schůzky a zpracování nových nabídek, nemusí vůbec nikam chodit. Co však dělat, pokud jste tohle vše vynechali a nyní držíte v ruce několik desítek kontaktů a nevíte co s nimi?

Vyzkoušejte 5 rychlých kroků, díky kterým můžete přeměnit kontakt z vizitky na reálné klienty.

  1. Udělejte si pořádek v kontaktech. Vezměte všechny podklady, které jste si přinesli z akce a zaneste kontakty do svého CRM. Pokud zatím žádný konkrétní systém nepoužíváte, nezdržujte se v této fázi pátráním po tom pravém a kontakty si buď zaneste například do tabulky v programu Excel či na Google Drive. Nouzovou variantou může být i papírový blok.
  2. Určete si priority. Seřaďte si kontakty podle toho, jaký mají pro vás obchodní potenciál. S těmi, kterým jste přiřadili nejvyšší hodnotu, začněte pracovat nejdříve.
  3. Splňte, co jste slíbili. Pokud jste na akci cokoliv slíbili, ať už je to zaslání kontaktu, informací či nabídky, pamatujte na to při řazení svých priorit a plánování úkolů na nejbližší dny. Nesplnit slíbené je jedna z nejkratších cest do networkingového pekla.
  4. Naplánujte si své další kroky. Vezměte si k ruce diář a vyčleňte si v něm podle množství kontaktů, které chcete obvolat/napsat jim/setkat se s nimi, dostatečný prostor pro tyto aktivity.
  5. Buďte aktivní a dejte o sobě vědět! Pokud chcete mít z networkingu stálý zdroj nových kontaktů, vezměte iniciativu do svých rukou a nečekejte, až se vám ozvou ostatní. Jaký je ideální termín na kontaktování? Doporučuji maximálně týden od akce, dokud jsou vzpomínky na tváře a rozhovory ještě čerstvé a energie z příjemného setkání nevyprchala.

Na nic nečekejte a dejte nám vědět, jak jste byli s pěti kroky úspěšní!