Doba tisková

Každý se někdy setkal, nebo v budoucnu setká s tím, že bude potřebovat řešit prezentaci sebe či své firmy pomocí tiskových materiálů. Ačkoliv v dnešní on-line době tuto činnost převzaly z velké míry digitální média jako webové stránky, online kampaně a sociální sítě je tisková prezentace stále zajímavá a dokáže sdělit potřebné informace a upoutat pozornost potencionálních zákazníků.
Jedním z nejčastějších způsobů osobní prezentace a předání kontaktů nejen v networkingu stále zůstávají klasické vizitky, ale výjimkou nejsou ani krátké informační brožury či letáky v nejrůznějších tvarech a velikostech. Ano, pokud se chcete odlišit, zde je rozhodně velký prostor pro propagaci osobního brandu, odlišení se či vyzdvihnutí zajímavých služeb společnosti.

Tak jako v jiných oborech se však i zde vyplatí, nechat návrh a zpracování na odbornících. Existuje mnoho levných programů a šablon, které bleskurychle vygenerují potřebné, ale na výsledku je to
obvykle znát.

Vizitky

Vlevo vizitky zpracované profesionálem, vpravo pak ty, které jsou udělané „na koleně“

 

V praxi se tak můžete často setkat s některým z uvedených problémů:
– nejednotná prezentace díky nerespektování jednotného stylu
– nekvalitní výsledek díky práci mnoha na sobě nezávislých dodavatelů (leckdy s malými zkušenostmi)
– absence loga, důležitých šablon dokumentů či nekvalitní podklady
– zastaralá webová prezentace, (neplní svoji funkci, špatně technicky řešený web)

Letáky

Vlevo opět vidíte materiály zpracované grafikem. Srovnejte si je s materiály v pravém sloupci.

Dobře zpracovanými materiály vysíláte potencionálním klientům jasnou zprávu o tom, jak to s vaším businesem myslíte vážně a přeneseně také, jak si vážíte svých klientů. Dobře zpracované tiskové materiály dělají divy a mohou vám přihrát nejednoho zajímavého klienta. Na tiskové materiály je vždy potřeba nahlížet jako na součást své image, budovat ji jednotně v souladu s celkovou strategií klienta a s ohledem na cílovou skupinu. Jde nám přeci o to, abychom se našim budoucím zákazníkům představili v tom nejlepším světle. Jak se s oblibou také říká, na to udělat první dojem máte jen jeden pokus.

Tiskové materiály

Sami posuďte, jaký může být v kvalitě prezentace a celkovém dojmu rozdíl.

Autor: Petr Kopecký, tel.: 733 108 557, petr@amadeusdesign.czwww.amadeusdesign.cz