Jen přání nestačí, musíte jej vyslovit!

vizitkyUrčitě znáte knihy s názvy Tajemství, Jak si správně přát, Zázrak a řadu dalších – mají jedno společné. Tvrdí, že můžeme získat vše, co chceme. Je „pouze“ potřeba si umět správně přát, koncentrovat své myšlenky na vytouženou věc a do života nám přijde to, co žádáme.

Zdá se to být snadné a náklady prodaných knih svědčí o tom, že lidé touží po tajném a účinném receptu, jak naplnit své touhy a přání. Možná to je cesta, jak dojít k cíli. Jsem ale pragmatik přesvědčený o tom, že štěstí se má jít naproti a věřím ve výhru ve sportce jen tehdy, pokud si vsadím. Navíc, umíte si představit, jak tímto způsobem řešíte tu záplavu každodenních úkolů, které se na nás hrnou jak v osobním, tak pracovním životě?  Těžko uvěřit, že dva nové ajťáky do týmu, dokáže silou myšlenky přitáhnout i někdo jiný než Mistr Yoda!

Naštěstí existuje jiný recept na to, jak zhmotnit svá přání. Nestačí zde ale jen myšlenka, je potřeba zapojit i sílu slova, a o svých přáních a potřebách se naučit mluvit. Žádná převratná metoda to není, je stará jako lidstvo samo. Je jedno, zda tomu budete říkat networking, budování sítě užitečných kontaktů nebo propojování. Jde o využití každé chvíle, kdy se setkáte s dalšími lidmi a dokážete třeba z „obyčejné schůzky u kávy“ udělat nevyčerpatelný zdroj inspirace, kontaktů a osobního růstu.

Naučte se jednoduchý tříkrokový postup, díky kterému se dá s trochou praxe a snahy získat snad cokoliv. Pátým rokem, díky pořádání networkingových akcí mám denně na očích jeho reálné výsledky.

1. Co

Prvním krokem je paradoxně NUTNOST se zastavit. Ideálně ráno nebo na začátku týdne či alespoň před každou akcí, na kterou míříte. Věnujte si pár minut na to, abyste si ujasnili, co nejvíce potřebujete, co vám ulehčí život, ať už je to pracovní nebo osobní část. Třeba to jsou kontakty na potenciální klienty, protože zrovna obchody váznou. Možná naopak nevíte samou prací, kam dřív skočit a potřebujete do týmu nové kolegy. Nebo se nemůžete soustředit, protože máte malé dítě a chybí paní na hlídání. Váš pohled na život by možná rozjasnil fyzioterapeut, který napraví bolavá záda, třeba více pomůže nové CRM, které zjednoduší vaši administrativu…

 

2. Jak

Známe tedy své přání. Je potřeba jej dobře a stručně formulovat. Snažte se být co nejvíce konkrétní. Příkladem může být klasická naděje žen pátrajících po „princi na bílém koni“. Umíte si představit, kdo všechno může přijet, pokud nebudeme konkrétní? V reálném životě si jen místo slova „princ“ dosaďte třeba „klient“ a popište ho co nejdetailněji, protože jen vy víte, pro koho jsou vaše produkty či služby určeny.

 

3. Kde

Známe své nejakutnější přání, víme, jak ho formulovat, nyní je ale potřeba o něm mluvit. Kde? Při troše tréninku a odvahy vlastně kdekoliv. V kanceláři, na semináři, ve vlaku, při venčení psa… Ideálním místem na trénink, je ale networkingová akce. Lidé sem přicházejí s cílem navázat nové kontakty a hovor zde plyne snáze než kdekoliv jinde.

Věřte, že při troše cviku dokážete díky komunikaci s lidmi najít řešení vašich potřeb a problémů. Je však potřeba jedna magická ingredience. Reciprocita – dej a bude ti dáno, pomoz a bude ti pomoženo! Je to pravidlo, bez kterého nefungují žádné vztahy a samozřejmě ani networking!